جمعه, ۰۲ آبان,۱۳۹۹

خبر خوش برای دیابتی ها/ توزیع انسولین ارزان از فردا با کارت ملی

خبر خوش برای دیابتی ها/ توزیع انسولین ارزان از فردا با کارت ملی


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از شبکه خبر، دکتر حیدر محمدی با اشاره به ترخیص محموله های انسولین قلمی از گمرک در روزهای اخیر اظهار داشت: توزیع حدود ۶۰۰ هزار انسولین قلمی از شنبه در داروخانه‌ها آغاز می شود.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: قرار بود شرکت تامین کننده این نوع انسولین‌، این دارو را داخل کشور و در حجم انبوه تولید کند، اما این اقدام عملی نشد و مجبور شدیم، واردات انجام دهیم.

وی گفت: بنابراین در حال حاضر واردات انسولین قلمی را آغاز کردیم تا زمانیکه تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولیدشان را انجام داده و کفاف بازار را بدهند، ما واردات را انجام می‌دهیم.

محمدی گفت: این انسولین‌های قلمی در داروخانه‌های منتخب و با قیمت ارزان‌تر نسبت به گذشته عرضه می‌شوند. در عین حال مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن یا سامانه تیتک نوع انسولین مورد نیاز خود را جست و جو کرده و نزدیک‌ترین داروخانه عرضه کننده آن را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: بیماران می‌توانند با ارائه کارت ملی انسولین قلمی مورد نیازشان را از داروخانه دریافت کنند.

هشتگ "انسولین نیست" در هفته قبل داغ شده بود  و کاربران از نبود انسولین و مشکلات احتمالی بیماران سخن می‌گفتند، البته منظور کاربران انسولین‌هایی معمولی که به شکل آمپول هستند، نیست بلکه انسولین‌های قلمی یا آنالوگ بود، کاربران تاکید داشتند هر چند که این انسولین‌ها در داروخانه پیدا نمی‌شود، اما بازار سیاه آن داغ است و هر قلم انسولین را دلالان ناصرخسرو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به می‌فروشند.

ثبت نظر